09-okt

Stichting Pulse: praktijkvoorbeeld van buitenschools leren

Het Cals College heeft de vraag gekregen van Pulse of een aantal leerlingen storingen konden verhelpen op verschillende locaties van Pulse. 
Deze vraag is besproken binnen de afdeling PIE en er waren direct veel vrijwilligers in het 3e leerjaar. Stigho Electro BV, heeft de materialen geregeld en de leerlingen Valentino, Youri en Robin hebben enthousiast deze materialen gemonteerd.

Ze zijn onder begeleiding van hun docent PIE vertrokken naar de eerste locatie. Deze locatie was in gebruik.
De leerlingen moesten nu naast hun technische vaardigheden ook hun sociale vaardigheden inzetten. 
Voorstellen, vertellen wat ze kwamen doen, een ambassadeur zijn van Cals, “verplicht” koffie drinken, vragen beantwoorden over welke opleiding ze volgden... 
In de nabespreking vertelden de leerlingen dat ze juist dit deel best wel spannend vonden.

De leerlingen hebben op de locatie Studio 10 een buitenarmatuur en lampen vervangen. Op de locatie Xperience hebben zij de voorschakelapparaten van de spotjes vervangen en bij locatie Xpress diverse lampen.

Een praktisch voorbeeld van een geslaagde de samenwerking tussen school, bedrijf en de buurt.  Wat ons betreft voor herhaling vatbaar.